fbpx

חלבונים ממלאים תפקיד חיוני באורגניזם שלנו: הם תורמים לבניית  שרירים, עור, עצמות, הורמונים ועוד.

חלבונים מורכבים מעשרים חומצות אמינו, שתשע מהן חיוניות מכיוון שלא ניתן לסנתז אותן על ידי הגוף: לכן יש לספק אותן על ידי מזון.

חלבוני בשר נחשבים לאיכותיים במיוחד מכיוון שהם מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות בפרופורציות מאוזנות ונספגים היטב על ידי הגוף. בשרים עשירים במיוחד בחלבון. הם מספקים בממוצע 17 עד 23 גרם חלבון ל 100 גרם. גלה להלן את תכולת החלבון של נתחים שונים ומה שעורה ביחס לצריכת המומלצת:

צריכה מומלצת ליום של חלבונים (גרם)

מתבגרים: 35
מבוגר (גבר): 58
מבוגר (אישה): 51
אישה הרה: 60
קשיש: 74
קשישה: 65

תכולת חלבון (גרם/ל-100 גרם)

בקר:
אווזית (קאצ’קע): 23
פאלדה: 20
כתף מרכזי: 21
אנטרקוט (ללא שומן): 21
כבד: 21

עגל
אווזית: 22
כתף: 21

טלה
שוק: 20
צוואר: 18
מקורות:
(1) AFSSA – צריכת חלבונים: צריכה, איכות, צרכים והמלצות – סיכום דו”ח AFSSA – 2007.
(2) הצריכה היומית המומלצת של חלבון עבור מתבגרים היא 0.78 עד 0.9 גרם / ק”ג. למשקל ממוצע של 45 ק”ג (גיל 13-15).
(3) הצריכה היומית המומלצת של חלבון עבור מבוגרים היא 0.83 גרם / ק”ג. למשקל ממוצע של 60 ק”ג לנשים ו -70 ק”ג לגברים.
(4) הצריכה היומית המומלצת של חלבון בתחילת ההיריון  נעה בין 0.82 גרם / ק”ג בתחילת ההיריון ל- 1 גרם / ק”ג  בסוף ההיריון: 60 גרם / יום בשליש השלישי.
(5) הצריכה היומית המומלצת של חלבון עבור מבוגרים מעל לגיל 60 היא (0.83 גרם / ק”ג (לפי ארגון הבריאות הבינלאומי).  למשקל ממוצע של 65 ק”ג לנשים ו 75 ק”ג לגברים.

la-viande.fr https://www.la-viande.fr/nutrition-sante/valeurs-nutritionnelles-viandes/proteines-viande